Proiectele noastre în anul 2011

Comportament atipic şi frică iraţională? Să le normalizăm prin “Terapia de Integrare Senzorială”

Atunci cînd,

A. (16 ani; Paralizie Cerebrală/EIS. Autism) are dosul mîinilor acoperit cu cicatrici mari, urîte pentru că se muşcă;

K. (4 ani; Paralizie Cerebrală spastică / EIS) ţipă şi urlă cînd urmează spălatul pe cap, tăierea unghiile sau părului, spălatul dinţilor;

mama lui A. (6 ani; ADHD) se plînge că nu poate să-l îmbrace cu o haină curată sau nou cumpărată pentru că el preferă acelaşi chilot, aceleaşi şosete, acelaşi tricou;

G. (19 ani; Autism) îşi smulge părul  pentru că mama a pedepsit-o din cauză că iar a fugit …

vorbim despre o tulburare comportamentală sau o Disfuncţie Integrativă Senzorială, aşa cum a definit-o A. Jean Ayres (1972), cauzată de dificultatea creierului (imatur) în a răspunde adecvat informaţiilor venite pe calea simţurilor.
Află mai multe despre acest proiect

Să înţelegem autismul! Percepţie senzorială, comunicare şi limbaj – tehnici şi intervenţii

Partener şi mediator în cadrul acestei conferinţei, organizată de Asociaţia S.O.S. Autism Bihor, 28 – 29 Iunie 2011
Află mai multe despre acest proiect

Cum tratăm şi educăm persoanele cu dificultăţi de comunicare şi autism? – Programul TEACCH

Etapa I: Educaţia părinţilor

Obiectivul principal al acestei prime etape este acela de a îmbunătăţi cunoştinţele şi înţelegerea părinţilor, cu privire la abordărilor terapeutice inovative existente la nivelul ţărilor UE  în ceea ce priveşte grupul persoanelor cu autism  şi cu dificultăţi de comunicare.

Află mai multe despre acest proiect