Comportament atipic şi frică iraţională? Să le normalizăm prin “Terapia de Integrare Senzorială”
Atunci cînd,
A. (16 ani; Paralizie Cerebrală/EIS. Autism) are dosul mîinilor acoperit cu cicatrici mari, urîte pentru că se muşcă;
K. (4 ani; Paralizie Cerebrală spastică / EIS) ţipă şi urlă cînd urmează spălatul pe cap, tăierea unghiile sau părului, spălatul dinţilor;
mama lui A. (6 ani; ADHD) se plînge că nu poate să-l îmbrace cu o haină curată sau nou cumpărată pentru că el preferă acelaşi chilot, aceleaşi şosete, acelaşi tricou;
G. (19 ani; Autism) îşi smulge părul pentru că mama a pedepsit-o din cauză că iar a fugit …
vorbim despre o tulburare comportamentală sau o Disfuncţie Integrativă Senzorială, aşa cum a definit-o A. Jean Ayres (1972), cauzată de dificultatea creierului (imatur) în a răspunde adecvat informaţiilor venite pe calea simţurilor.
Află mai multe despre acest proiect
Să înţelegem autismul! Percepţie senzorială, comunicare şi limbaj – tehnici şi intervenţii
Partener şi mediator în cadrul acestei conferinţei, organizată de Asociaţia S.O.S. Autism Bihor, 28 – 29 Iunie 2011
Află mai multe despre acest proiect
Cum tratăm şi educăm persoanele cu dificultăţi de comunicare şi autism? – Programul TEACCH
Etapa I: Educaţia părinţilor
Obiectivul principal al acestei prime etape este acela de a îmbunătăţi cunoştinţele şi înţelegerea părinţilor, cu privire la abordărilor terapeutice inovative existente la nivelul ţărilor UE în ceea ce priveşte grupul persoanelor cu autism şi cu dificultăţi de comunicare.