Scurt istoric al “Asociației Profesionale a Terapeuților Ocupaționali din România”

 

APTOR s-a constituit și a dobândit personalitate juridică în anul 2010, la inițiativa a 6 membri, din grupul celor 24 cu care a pornit proiectul “Faciliation and participation of young people with disabilities in an enlarged Europe” (2003 – 2005), finanţat de CE şi coordonat de d-na Hanneke van Bruggen (ex-Director ENOTHE), în parteneriat cu “Universitatea de Vest” din Timişoara.      

wlogo

În 2011 – 2012, APTOR se racordează la organizația profesională internaţională World Federation of Occupational Therapists (2012), în calitate de membru asociat, devinind vocea oficială a profesiei de “Terapeut ocupațional” pentru România.

2013. Primul protocol de colaborare între APTOR și Departamentul de Kinetoterapie și Terapie Ocupațională a “Facultății de Științe ale Sportului, Mișcării și Sănătății” din Bacău, ne permite organizarea primului curs de “Terapie ocupaţională pentru copiii cu multiple nevoi speciale” destinat noii generații de terapeuți ocupaționali din România.

2014. Participarea la al 16-lea Congres WFOT ne deschide accesul la informații și resurse umane relevante în munca noastră de pionierat, promovare și dezvoltare a profesiei de terapie ocupațională. Stabilim conexiuni cu TO internaționali, activi în cadrul ONG-urilor și DGASPC-urilor din țară, precum și cu reprezentanții celor 3 universități românești, cu program de licenţă în terapie ocupaţională.

Anul 2015 debutează cu “Programul de educație profesională continuă”, pentru noua generație de terapeuți ocupaționali aflați pe piața de muncă a serviciilor sociale, printr-un proiect comun cu Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău și Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba-Iulia. 

2016 confirmă acțiunea noastră de promovare a terapiei ocupaţionale la nivel local, în viziunea profesională globală, prin participarea la: întâlniri (WFOT_Columbia /Medellin), congrese (Al 39-lea Congres naţional anual de reabilitare medicală, Sibiu), discuţii şi ateliere de lucru cu studenţi, psihopedagogi, psihologi şi cadre didactice din mediul educaţional special (CSEI Nr. 1 Oradea; Universitatea Oradea_Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane). Apare primul număr al “Buletinului informativ al APTOR”.

2017 debutează cu o nouă componenţă a Consiliului Director, ce reuneşte membri decizionali din două centre universitare cu programe de licenţă în terapie ocupaţională.https://www.facebook.com/DepartamentulKTO/photos/ms.c.e

Este şi anul primei “Conferinţe Internaţionale de Terapie Ocupaţională” din ţară, găzduită de Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău, sub egida WFOT şi ENOTHE.

2018 debutează, în luna martie, cu o nouă serie de cursuri și ateliere tematice din cadrul “Programului de educație profesională continuă”.

19 mai, la Cape Town (Africa de Sud) în cadrul întâlnirii asociațiilor membre din cadrul Consiliului Director WFOT, APTOR devine membru activ (trecând de la statutul de membru asociat, dobândit în 2012), cu drept de vot în WFOT, ca urmare a recunoașterii calității și aprobării programului de licență în terapie ocupațională oferit de către Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău, “Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății”. De asemenea, participăm activ atât în cadrul celui de al 17-lea Congres WFOT , cât și la “Primul Congres Internațional de Integrare Senzorială” care vine cu o viziune globală asupra acestei terapii.

2019 este reflectat în articolele Buletinului informativ, nr.4, anul IV.

2020 este anul tehnologiei on-line, datorită distanțării sociale impusă de pandemia cu COVID-19, în care APTOR aderă la COTEC, organizează cursuri, mediază stagiul clinic al studenților americani de la SHU_Connecticut (SUA) și participă la cea de “A 3-a Conferință Internațională Balcanică de Terapie Ocupațională”

2021 este reflectat în articolele Buletinului informativ, nr.6, anul VI.

2022 Participarea la al 18-lea Congres WFOT, Paris (Franța) ne conștientizează și aduce în atenție provocările profesionale, din perspectiva Occupational R-evolution (digitalizare, migrație, globalizare). 

2023 este anul în care oferim și ne familiarizăm cu sistemul hibrid în cadrul “Programului de educație profesională continuă”

2024